niedziela, 18 marca 2012

ARMIA gra Legendę! Trasa koncertowa

" (...) Każdy bawić się chce
Każdy cieszyć się chce
Kto ma płakać więc
Nie dostrzega się łez
woła świat, cały świat
Kochaj mnie
Kochaj mnie
Kochaj

Dane nam jest
Wielkie zło
i wielkie dobro
Dane nam jest
Wielkie miasto
Pustynia
i jak ogromna łza
Chorągiew powiewa nad nami (...)" 
(fragment "Kochaj mnie" Armia)

To będzie jak powrót do przeszłości, w której słuchałam kasety (o płytach cd jeszcze mi się wtedy nie śniło) "Legenda" na magnetofonie marki Grundig. 
A działo się to w ciasnym mieszkaniu ze ślepą kuchnią, w blokowisku, które miało początkowo służyć jako hotele robotnicze, a stało się (nano)przestrzenią życiową wielu ludzi. 
Armia ze swoją "Legendą" wdzierała się do głowy i do serca. Wiało od niej smutkiem, nostalgią, tęsknotą, kruchością chwili, ale napawała ona również jakąś niezrozumiałą Nadzieją. 
A później ktoś długo sznurował glany w mikroskopijnym przedpokoju, wycierając jasnymi sztruksami kurz z podłogi, i wychodził "w długą zimową noc"...


Szczegóły koncertu w Krakowie:
http://klubkwadrat.pl/armia-gra-legende/


Szczegóły całej trasy:
http://www.armia.art.pl/legenda/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz